這首歌收錄於MJ的最後一張專輯裡第八首


叫做 SPEECHLESS


其實這張專輯有很多歌都很值得大力的推


但是因為美國SONY的陰謀  MJ這張專輯並沒有造成很大的回響


但是小魚第每次聽到這首歌  眼淚就會不由自主的流下來


不儘儘是MJ的歌聲  像是在訴說故事一般


詞和曲都很溫柔而有張力


MJ在這首歌的最後一段不是用唱的  而是用口白說"I LOVE YOU"


聽到的時候心會揪在一起


這首歌的中文翻譯是 啞口無言


但是很詞不達意


小魚找了一個網友他翻譯的很好


大家可以看著MJ的歌詞對照一下喔


保證會很感動的


MJ自己也說很愛這首喔


(視頻播到後面會出現MJ說過的名言 大家可以仔細的看一下)



Your love is magical, thats how I feel

But I have not the words here to explain

Gone is the grace for expressions of passion

But there are worlds

and worlds of ways to explain

To tell you how I feel

But I am speechless, speechless

Thats how you make me feel

Though I am with you

I am far away and nothing is for real

When I am with you I am lost for words,

I dont know what to say

My heads spinning like a carousel,

so silently I pray

Helpless and hopeless,

that is how I feel inside Nothings real,

but all is possible if God is on my side

When I am with you

I am in the light

where I cannot be found

It is as though I am standing in

the place called Hallowed Ground

Speechless, speechless,

that is how you make me feel

Though I am with you

I am far away and nothing is for real

I ll go anywhere and do anything

just to touch your face

Theres no mountain high I cannot climb

I’m humbled in your grace

Speechless, speechless,

thats how you make me feel

Though I am with you I am lost for words

and nothing is for real

Speechless, speechless,

thats how you make me feel

Though I am with you I am far away,

and nothing is for real

Speechless, speechless,

thats how you make me feel

Though I am with you I am lost for words

and nothing is for real Speechless

Your love is magical, thats how I feel

But in your presence I am lost for words

Words like,like, I love you.


中文歌詞如下:

你的愛讓我感到如此神奇

但我無法用言語表達

沉靜雖然也能展現情感的氛圍

但還有無數的方法

能表達

我對妳的感受

可是我難以言喻 開不了口

這是妳給我的感受

雖然和妳在一起

我卻感覺如此遙遠 如此不真實

當和妳在一起我就無法言喻

我會不知道該說些什麼

就像旋轉木馬在腦中旋繞

所以我只能靜靜的祈禱

當不真實的感覺出現

我總會絕望無助

但如果上帝在我身邊就沒什麼不可能

當和妳在一起

我就像在極度光明之中

沒人能發現我

就像站在

傳說中的聖境

難以言喻 開不了口

這是妳給我的感受

雖然和妳在一起

我卻感覺如此遙遠 如此不真實

我願往任何地方 做任何事

只要能一親芳澤

沒有我無法跨越的地方

在你的優雅前我是如此的卑微

難以言喻 開不了口

這是妳給我的感受

雖然在妳面前我會無法言喻

並且感到不真實

難以言喻 開不了口

這是妳給我的感受

雖然和妳在一起

讓我感到如此不真實的距離

難以言喻 開不了口

這是妳給我的感受

雖然在妳面前我會無法言喻

如此不真實

妳的愛讓我感到如此神奇

但我就是無法在妳面前

說出.. 說出.. 我 愛 妳



 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 arielfishlove 的頭像
    arielfishlove

    大海裡的小魚

    arielfishlove 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()