小魚瘋狂的聽了不下十遍


MJ的聲是如此的溫柔......如此的富有情感.......


You are my sweetheart, soft and blue
Do you care, have you a part
In the deepest emotions of my own heart


小魚只要一聽到MJ講到上面的詞句.......不知為何就覺得好難過> <


MJ早期也在ET有聲書獻過聲            一個全身充滿豐富情感的人才能夠說出這麼好聽的故事


MJ的ET有聲書 ------請點我


Planet Earth同時也是一首環保詩詞            是MJ於Dangerous時期寫下的


同時也有收錄在MJ的Dancing The Dream(舞夢)裡喔!


P.S  容許小魚碎念一下~~~請大家一定要支持正版CD喔!!!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



流行音樂之王Michael Jackson的絕美詩歌《行星地球》(Planet Earth)在網上曝光。Michael Jackson富有深情地歌詠著我們的地球母親,純凈的聲音仿若從地外傳回的天籟,而詩詞裡也滿是充滿韻律的詩意。對那些還沒有見過“詩人Michael Jackson”一面的人來說,可謂是一個大大的驚喜。


 



Planet Earth, my home, my place
A capricious anomaly in the sea of space
Planet Earth are you just
Floating by, a cloud of dust
A minor globe, about to bust
A piece of metal bound to rust
A speck of matter in a mindless void
A lonely spaceship, a large asteroid


地球行星,我的家,我的住處
宇宙海洋中反覆無常的異象
地球行星你是否只是
漂浮經過的一團塵土
一個即將爆裂的球體
一片注定生鏽的金屬
無心虛空中的一點物質
一艘寂寞的太空船,一顆大的小行星


Cold as a rock without a hue
Held together with a bit of glue
Something tells me this isn't true
You are my sweetheart, soft and blue
Do you care, have you a part
In the deepest emotions of my own heart
Tender with breezes caressing and whole
Alive with music, haunting my soul.


冰冷得像是塊無色的石頭
用點膠聯結在一塊兒
有些事告訴我這說法並不真確
你是我的甜心,柔軟且憂鬱
是否介意,讓我擁有部分的你
在我心最深的感情裡
如風愛撫的溫柔
和音樂般的生機,縈繞我心


In my veins I've felt the mystery
Of corridors of time, books of hisotry
Life songs of ages throbbing in my blood
Have danced the rhythm of the tide and flood


在血脈裡我感受到
時間長廊的奧秘,歷史的經典
生命之歌長長躍動在我血液
舞著潮汐與洪水的節奏


Your misty clouds, your electric storm
Were turbulent tempests in my own form
I've licked the salt, the bitter, the sweet
Of every encounter, of passion, of heat
Your riotous color, your fragrance, your taste
Have thrilled my senses beyond all haste
In your beuaty, I've known the how
Of timeless bliss, this moment of now


你朦朧的雲,刺激的暴風
是我體內狂放的風雨
我舔嘗過鹹意、苦澀和甜味
關於每次相遇、激情和溫度
你放縱的色彩,你的香氣和味道
比一切最高速的事物還令我震撼
剎那間,在你的美中,我已明瞭
何謂永恆的福祉


Planet Earth are you just
Floating by, a cloud of dust
A minor globe, about to bust
A piece of metal bound to rust
A speck of matter in a mindless void
A lonely spaceship, a large asteroid


地球行星你是否只是
漂浮經過的一團塵土
一個即將爆裂的球體
一片注定生鏽的金屬
無心虛空中的一點物質
一艘寂寞的太空船,一顆大的小行星


Cold as a rock without a hue
Held together with a bit of glue
Something tells me this isn't true
You are my sweetheart gentle and blue
Do you care, have you a part
In the deepest emotions of my own heart
Tender with breezes caressing and whole
Alive with music, haunting my soul.


冰冷得像是塊無色的石頭
用點膠聯結在一塊兒
有些事告訴我這說法並不真確
你的我的甜心,柔軟且憂鬱
是否介意,讓我擁有部分的你
在我心最深的感情裡
如風愛撫的溫柔
和音樂般的生機,縈繞我心


Planet Earth, gentle and blue
With all my heart, I love you.


地球行星,溫文而憂鬱
用我的全心,愛你


(翻譯:陳樂融)


 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 arielfishlove 的頭像
    arielfishlove

    大海裡的小魚

    arielfishlove 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()